Nieuwe App

Beschrijving van je eerste forum.
Gebruikersavatar
wolojoli
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mei 2019, 21:47

Re: Nieuwe App

Bericht door wolojoli »

Groundspeak wil dat ik verklaar waar ik de gegevens voor gebruikt die ik van gebruikers verzamel. Ik verzamel echter geen enkel gegeven van welke gebruiker dan ook, dus er valt niets te verklaren. De toegang tot de API zal binnen 24 uur verdwijnen hen ik van hen te horen gekregen. GDAK zal dan na niet al te lange rijd uit de play store gehaald worden.
Gebruikersavatar
on4bam
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2019, 12:19

Re: Nieuwe App

Bericht door on4bam »

Verdorie, ik ben al geen fan van GS en hun policies maar aangezien ze een monopolie hebben hang ik er wel aan vast.
Tijdens vakanties heb ik enkel GDAK ter beschikking (ik neem enkel een tablet mee) dus refresh zit er dan niet meer in. Tijd om wat kabaal te maken op het GS forum want ze krijgen daar meer en meer Trumpiaanse trekjes.
Het zal mij dan maar weer een ban op het forum opleveren maar dat hield mij eerder ook nooit tegen.
Ze weigeren zelfs steevast hun BTW nummer bekend te maken maar claimen wel BTW te innen en door te storten naar de EU (ze zeggen geregistreerd te zijn in de UK), dat zal met de Brexit ook opgelost zijn ;-)


BTW, Je kan toch perfect een privacy statement maken met 1 lijn tekst "We do not collect any personal information, period"
Gebruikersavatar
wolojoli
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mei 2019, 21:47

Re: Nieuwe App

Bericht door wolojoli »

Ik had de volgende tekst bedacht, maar dat was dus niet goed genoeg:

GDAK does not collect any data, so a privacy policy is not really necessary. There are of course some valid privacy policies, such as those from Google Play Store. But since you installed this app via the Play Store, you have already accepted it.
And then there are the conditions of Groundspeak. But these only apply if you log in via this app. And at that moment you automatically agree to their terms and conditions, so that GDAK does not have to warn you about this.
As a GDAK programmer, all I have to do is to wish every user a good geocaching day.
Gebruikersavatar
on4bam
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2019, 12:19

Re: Nieuwe App

Bericht door on4bam »

Te veel info voor het "legal department" van GS denk ik. Het moet "waterdicht" zijn.

"By downloading GDAK you accept the privacy policies of Google.
By using GDAK you accept the privacy policies of Groundspreak."
Lijkt mij overbodig

"GDAK may need access to location services but it is not necessary
GDAK may need access to WiFi/internet services but it is not necessary
GDAK does not collect or store any user data."

De link op de playstore pagina van GDAK naar "privacy policy" gaat naar https://gdak.wolojoli.nl/legal en geeft een 404 error (pagina bestaat dus niet)
Als ik zie wat er in de policy van GCDroid staat kan je het best kort houden.

Suc6.
Gebruikersavatar
de trije susters
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 mar 2019, 09:30

Re: Nieuwe App

Bericht door de trije susters »

Het verdwijnen van GDAK zou toch wel heel jammer zijn. Ik weet niet beter dan dat deze app mijn steun en toeverlaat bij het cachen is.
Gebruikersavatar
on4bam
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2019, 12:19

Re: Nieuwe App

Bericht door on4bam »

De API toegang is blijkbaar ingetrokken. Deze namiddag kon ik nog caches refreshen maar nu werkt dit niet meer net als downloaden van PQ en importeren van caches.
Gebruikersavatar
Inkylie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2019, 12:12

Re: Nieuwe App

Bericht door Inkylie »

Welke app is offline goed te gebruiken ipv gdak
Gebruikersavatar
on4bam
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2019, 12:19

Re: Nieuwe App

Bericht door on4bam »

Offline kan je GDAK gewoon blijven gebruiken, er is geen nood aan iets anders zolang je geen API toegang nodig hebt.
Gebruikersavatar
wolojoli
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mei 2019, 21:47

Re: Nieuwe App

Bericht door wolojoli »

GDAK is voorlopig van de store verwijderd, maar zal binnenkort terugkomen als offline app.
Gebruikersavatar
on4bam
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2019, 12:19

Re: Nieuwe App

Bericht door on4bam »

Prachtig. Zo gaat het vele werk dat je aan de app had ten minste niet verloren.

Ik ga er van uit dat de breuk met GC definitief is en er in de toekomst geen nieuwe API access komt (de company spirit van GC al wat kennende zit dat er waarschijnlijk niet in).
Plaats reactie