Handleiding macro Globalcaching

Beschrijving van je eerste forum.
Gebruikersavatar
Team PLhagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2019, 14:51

Handleiding macro Globalcaching

Bericht door Team PLhagen »

Sinds gisteren heb ik de macro GlobalcachingCacheStatusUpdate.gsk geinstalleerd. Ben volledig onbekend met deze macro.
Is er iemand die bv een stappenplan of NL-handleing heeft met betrekking tot deze macro?
Gebruikersavatar
Team Fjordies
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jan 2019, 12:16

Re: Handleiding macro Globalcaching

Bericht door Team Fjordies »

Op mijn todolijst staat nog het maken van een handleiding hiervoor (de todolijst is te lang en/of de tijd te kort...)

In het kort:
- op globalcaching.nl een account aanmaken en in je profiel een wachtwoord bedenken: https://www.globalcaching.nl/user/profile
- de macro installeren in GSAK
- in de macro bij gebruikersnaam je geocaching.com gebruikersnaam invoeren, en bij wachtwoord het wachtwoord van de eerste stap invoeren
- de gewenste databases selecteren (als je bijvoorbeeld een aparte database bijhoudt met eigen of gevonden geocaches)
- aanvinken van welke gebieden je de geocaches wilt binnenhalen
- aanvinken of je ook het aantal founds + favorieten bijgewerkt wilt hebben
- klik op start

Ik zal dit nog met plaatjes op de site gaan zetten, maar weet niet wanneer ik daar aan toe kom.
Gebruikersavatar
Team PLhagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2019, 14:51

Re: Handleiding macro Globalcaching

Bericht door Team PLhagen »

moet er ook een speciale db voor Globalcaching worden aangemaakt waarin de mutaties worden vastgelegd?
Gebruikersavatar
Team Fjordies
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jan 2019, 12:16

Re: Handleiding macro Globalcaching

Bericht door Team Fjordies »

Nee, dat hoeft niet. Ik heb altijd een 'alle caches' database gehad, al voordat ik de macro ging gebruiken. Die probeerde ik bij te werken met PQ's, en daar heb ik later de macro op losgelaten.

De 'standaard' database die je in de macro selecteert zal gevuld worden met ontbrekende geocaches uit de gebieden zoals je die aangeeft in de macro, en de status van de caches in die database zal bijgewerkt worden.
Gebruikersavatar
Team PLhagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2019, 14:51

Re: Handleiding macro Globalcaching

Bericht door Team PLhagen »

Op de rechter kant van het startscherm van de macro staat onder elkaar:
Database
Founds
Owned
Moet hier dezelfde DB worden geselecteerd als links onder: selected countries?
Wat moet er ingevuld worden onder API-settings?
Wat doet de instelling onder "Founds"?
Hoe kan voorkomen worden dat "ontbrekende caches" direct in de DB worden opgenomen? Moet er hiervoor dan een afzonderlijke DB worden aangemaakt?
Gebruikersavatar
Team Fjordies
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jan 2019, 12:16

Re: Handleiding macro Globalcaching

Bericht door Team Fjordies »

De macro is vooral bedoeld (geweest) om nieuwe geocaches op te halen en is daar op gefocused. Aan de linkerkant selecteer je de gebieden waar je de nieuwe/ontbrekende geocaches van wilt binnenhalen, rechts bij 'database' waar die caches dan in terecht moeten komen.

Van de geocaches in die database en de databases achter 'founds' en 'owned' wordt de status bijgewerkt (available/disabled/archived).

Als ik het goed begrijp ben jij alleen op zoek naar die laatste functionaliteit en niet genteresseerd in nieuwe/ontbrekende geocaches? Dat vind ik wel een mooie toevoeging aan de macro, maar daarvoor moet ik wel wat aanpassingen doen.
Gebruikersavatar
Team PLhagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2019, 14:51

Re: Handleiding macro Globalcaching

Bericht door Team PLhagen »

Kan mijn DB "Nederland" niet updaten.??
Krijg steeds een schermpje te zien met de volgende boodschap: "Not enough API-balance or error reading API-balance"
Gebruikersavatar
Team Fjordies
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jan 2019, 12:16

Re: Handleiding macro Globalcaching

Bericht door Team Fjordies »

Heb je in GSAK nog genoeg API-calls over? De macro haalt alleen een lijst van gc-codes op, het ophalen van de cache-data zelf gebeurt door GSAK.

https://gsak.net/help/hs46105.htm
Gebruikersavatar
Team PLhagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2019, 14:51

Re: Handleiding macro Globalcaching

Bericht door Team PLhagen »

mijn API saldo staat op 0, helaas krijg ik v ia "nieuw API token ophalen" geen nieuw saldo??
Gebruikersavatar
Team Fjordies
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jan 2019, 12:16

Re: Handleiding macro Globalcaching

Bericht door Team Fjordies »

Dat saldo wordt n keer per 24 uur gereset. Dus morgen een nieuwe kans... Ja mag, volgens de oude API, 6000 caches per dag ophalen.
Plaats reactie