Caches bijwerken GAPP

Beschrijving van je eerste forum.
Gebruikersavatar
GeoCees
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2019, 22:23

Caches bijwerken GAPP

Bericht door GeoCees »

Het bijwerken van caches in GAPP werkt niet meer. Vanuit het programma wordt er een connectie gemaakt op basis van oude site url (.eu) voor het ophalen van cache lijsten. Er wordt nu wel een verbinding opgezet met de server van globalcaching.nl maar helaas krijg ik in het programma een 404/foutmelding.
Wel jammer, want hiervoor had ik het donateurschap.
Voorlopig weer met PQ's aan de gang want dat werkt nog steeds.
Gebruikersavatar
de maatjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2019, 11:33

Re: Caches bijwerken GAPP

Bericht door de maatjes »

Ik krijg dezelfde melding, ben benieuwd naar de oplossing.
Gebruikersavatar
vanBaarsel
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2019, 16:24

Re: Caches bijwerken GAPP

Bericht door vanBaarsel »

Volgens mij is GAPP met het stoppen van de vorige site officieel dood verklaard. Ik meen me een bericht te herinneren waarin de auteur schreef dat het programma blijft werken, maar dat er geen ontwikkeling meer plaatsvind.
Gebruikersavatar
Team Fjordies
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jan 2019, 12:16

Re: Caches bijwerken GAPP

Bericht door Team Fjordies »

De Live API zal in GAPP niet meer werken, het authenticeren verliep altijd via 4geocaching.eu, en dit is niet mee overgenomen. Daarnaast zal de nieuwe API niet gemplementeerd zijn in GAPP, en dat betekent dat er per 1 mei geen rechtstreekse verbinding meer mogelijk is met geocaching.com.

Dat laatste is vooral de reden om de koppeling met GAPP niet mee over te nemen.

Je kunt nog wel via pocket queries de data in GAPP bijwerken, maar niet meer automagisch.
Gebruikersavatar
GeoCees
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2019, 22:23

Re: Caches bijwerken GAPP

Bericht door GeoCees »

Oke, duidelijk verhaal vwb GAPP. Als ik je goed begrijp is er straks voor de nieuwe API een applicatie aanpassing nodig. Betekent dit dat er ook voor GSAK een update gaat komen of nodig is om het na 1 mei nog te laten werken?
Gebruikersavatar
Team Fjordies
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jan 2019, 12:16

Re: Caches bijwerken GAPP

Bericht door Team Fjordies »

Daar is ook een update voor nodig, die ze al druk aan het testen zijn: https://gsak.net/board/index.php?showtopic=33366
Gebruikersavatar
Disgeover
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2019, 19:24

Re: Caches bijwerken GAPP

Bericht door Disgeover »

'k Was op de hoogte dat er wat ging veranderen ... maar tjongejonge ... ik voel me door het niet meer werken van GAPP toch echt zwaar onthand en zal vast niet de enige zijn.
Wat nu? Ik heb geen idee of ik het berhaupt nog kan gebruiken en zo ja hoe dan in combinatie met b.v. eigen gecreerde PQ's op geocaching.com.
Alle hulp en filmpjes die voorheen beschikbaar waren zijn weg!
Alles wat de oude globalcaching te bieden had (vooral GAPP) was voor mij reden om donateur te worden en ik ben dit ook nog tot oktober 2019. Maar daarna?
Gaat GAPP op termijn weer werken of is dit echt een gesloten boek?
Ik heb echt geen idee wat nu te doen.
Het was zo leuk, maar nu ... echt balen!!!! :angry:
Gebruikersavatar
Mars Express
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 feb 2019, 18:42

Re: Caches bijwerken GAPP

Bericht door Mars Express »

Ik vrees voor je dan de ontwikkeling van GAPP gestopt is.. Maar voor GSAK is de toekomst ook onzeker nu Clyde al maanden ziek is en de ontwikkeling van GSAK op een zeer laag pitje staat..
Gebruikersavatar
Disgeover
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2019, 19:24

Re: Caches bijwerken GAPP

Bericht door Disgeover »

Na mijn vorige 'noodkreet' (zie 05 Mar 2019 08:25 #) het probleem met bijwerken van de caches weten op te lossen door op geocaching.com een aantal queries aan te maken.
Dit werkte tot voor kort prima door in het GAPP menu te kiezen voor LiveAPI en Importeer PocketQueries.
Maar nu ineens verschijnt er de melding: The access token is expired. Dezelfde melding krijg ik ook als ik b.v. gevonden caches wil importeren.
Iemand hier bekend mee en hoe op te lossen? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
vanBaarsel
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2019, 16:24

Re: Caches bijwerken GAPP

Bericht door vanBaarsel »

Waar haal jij vandaan dat de ontwikkeling van GSAK op een laag pitje staat? Er verschijnen wekelijks (kleine) updates in het beta-kanaal en er wordt gigantisch hard gewerkt om de boel klaar te krijgen voor de nieuwe API in werking treedt. Het "publieke" kanaal wordt minder vaak gepdatet, maar er wordt achter de schermen flink doorgepakt...
Plaats reactie