Macro Cache Lengten Nederland support

Beschrijving van je eerste forum.
Gebruikersavatar
Team Fjordies
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jan 2019, 12:16

Macro Cache Lengten Nederland support

Bericht door Team Fjordies »

De macro "Cache Lengten Nederland" is weer beschikbaar!
Als je donateur bent kun je gebruik maken van deze macro. De macro kan een nieuw veld in je GSAK database maken, of een bestaande User Data-kolom gebruiken. Deze wordt dan gevuld met de gegevens die bekend zijn in de Globalcaching database.

Alle donateurs kunnen helpen deze database bij te werken! Zoek op de kaart ( https://www.globalcaching.nl/geocaches/kaart ) een geocache waarvan je de afstand weet, ga je naar de details van de geocache en klik je op de link "Geef wijziging door". Zodra deze door mij zijn goedgekeurd zijn ze opgenomen in de database.

Je kunt de macro download op de macro pagina: https://www.globalcaching.nl/macros

Vragen en opmerkingen over deze macro kunnen in deze forumthread geplaatst worden.
Gebruikersavatar
AppieEnJoke
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 feb 2019, 11:19

Re: Macro Cache Lengten Nederland support

Bericht door AppieEnJoke »

Bedankt, werkt perfect.

Groetjes van Appie uit Delft.
Gebruikersavatar
Dirmar
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2019, 20:38

Re: Macro Cache Lengten Nederland support

Bericht door Dirmar »

Perfect, Dank voor deze flinke klus!
Daarbij een heel goed idee om het bijwerken van de afstanden via de 'leden' mogelijk te maken, dit gaat voor ons een routine worden.

N.B. Moest nog wel even een Globalcaching wachtwoord aanmaken, blijkbaar niet eerder gedaan
Gebruikersavatar
ron-radix
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2019, 06:58

Re: Macro Cache Lengten Nederland support

Bericht door ron-radix »

ik heb de macro geinstalleerd en een veld toegevoegd wachtwoord en username ingevuld...een multy genomen en de macro gedraaid ..maar er gebeurt niks..ook niet als ik een hele map selecteer...wat doe ik fout?? iemand een idee
Gebruikersavatar
Team Fjordies
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jan 2019, 12:16

Re: Macro Cache Lengten Nederland support

Bericht door Team Fjordies »

De macro zou bij alle caches in je database de afstand in moeten vullen, als die in de Globalcaching database bekend is. Kun je een schermafdruk van je instellingen mailen naar info@globalcaching.nl ?
Gebruikersavatar
ron-radix
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2019, 06:58

Re: Macro Cache Lengten Nederland support

Bericht door ron-radix »

sorry was te voorbarig...bij het na beneden scrollen staat er wel een afstand...

dank voor de snelle reaktie
Gebruikersavatar
Mars Express
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 feb 2019, 18:42

Re: Macro Cache Lengten Nederland support

Bericht door Mars Express »

Prima zeg, lekker snel ook nu!! Handig dat iedereen nu de afstand kan invoeren. Vroeger waren er vrijwilligers die de afstanden invulden, zijn die er nog of weer te mobiliseren?
Gebruikersavatar
Team Fjordies
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jan 2019, 12:16

Re: Macro Cache Lengten Nederland support

Bericht door Team Fjordies »

Voor iedereen die deze macro wil gebruiken en hulp nodig heeft bij het instellen: ook voor deze macro heb ik een uitlegfilmpje gemaakt:

https://youtu.be/2BkAsV42PdU
Gebruikersavatar
Mars Express
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 feb 2019, 18:42

Re: Macro Cache Lengten Nederland support

Bericht door Mars Express »

Hoi, misschien kan je de link naar het doorgeven van afstanden in de groene balk rechts opnemen? Op invoer pagina zou wellicht kunnen vermelden wat je moet ingeven. in meters of in kilometers, en als laatste ik zoek graag op de naam of op de gc-code. Via die kaart vind ik niet echt heel handig gaan voor het ingeven van een afstand..
Gebruikersavatar
Team Fjordies
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jan 2019, 12:16

Re: Macro Cache Lengten Nederland support

Bericht door Team Fjordies »

Ik ga hier nog wat slims op bedenken, het werkt nu niet erg makkelijk. Bedankt voor de tips :)
Plaats reactie