GlobalcachingCacheStatusUpdate-beta.gsk (v4.0.2) macro

Beschrijving van je eerste forum.
Gebruikersavatar
Mars Express
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 feb 2019, 18:42

Re: GlobalcachingCacheStatusUpdate-beta.gsk (v4.0.2) macro

Bericht door Mars Express »

De userflag wordt ook door andere macro's of GSAK functies soms onverwacht gewijzigd, daarom heb ik bij mij een paar extra velden aan de database toegevoegd (bv een Todo en nog een extra 'userflag' veldje) Aan die velden komt niemand. Toevoegen doe je via het waypoint menu en dan 'custom data', boolean, integer, tekst is oa mogelijk en je kan dit per database, of voor alle databases in een keer doen. Daarnaast kan je ook een van de 'User data' gebruiken. daar zijn er vier van en daar kan je tekst of getallen in zetten.
Gebruikersavatar
de trije susters
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 mar 2019, 09:30

Re: GlobalcachingCacheStatusUpdate-beta.gsk (v4.0.2) macro

Bericht door de trije susters »

Ja dat zou oplossing kunnen zijn. Ik heb trouwens nog nooit gehad dat userflags verdwenen door macro's, maar misschien had ik geluk.

Ik gebruik GDAK. Daar kun je met druk op 'knopje' selecteren in de totale database not founds tussen je caches met user flag die niet gevonden zijn (die caches heb ik alleen ook in gps) en de complete database not founds.
Gebruik ik heel veel als ik pad ben. Bijvoorbeeld om te kijken of er op de route van de door mij geslecteerde multi b.v. ook nog een tradi ligt. Dat is dan niet meer mogelijk.
Gebruikersavatar
Mars Express
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 feb 2019, 18:42

Re: GlobalcachingCacheStatusUpdate-beta.gsk (v4.0.2) macro

Bericht door Mars Express »

eh, ja het zou wel zo kunnen zijn dat die uerflags bij mij verdwenen vanwege deze macro :-)

Eigenlijk wel gek dat de userflag wordt gebruikt, ipv de macroflag. Als ik zo in de code kijk lijkt me dat aanpassen ook geen groot probleem..
Gebruikersavatar
Team Fjordies
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jan 2019, 12:16

Re: GlobalcachingCacheStatusUpdate-beta.gsk (v4.0.2) macro

Bericht door Team Fjordies »

Ik kan dit op het todo-lijstje van deze macro zetten. Als het maar wel mogelijk blijft om nadat de macro klaar is alle nieuwe caches in het filter te krijgen :)
Gebruikersavatar
de trije susters
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 mar 2019, 09:30

Re: GlobalcachingCacheStatusUpdate-beta.gsk (v4.0.2) macro

Bericht door de trije susters »

Het creeren van die mogelijkheid tot behoud userflags op de todo list (om mee te beginnen:-) zou ik zeer op prijs stellen.
Eigenlijk is het gebruik van deze macro zonder die optie voor mij geen optie. En dat zou wel heel jammer zijn gezien de andere voordelen van deze macro.
Gebruikersavatar
Mars Express
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 feb 2019, 18:42

Re: GlobalcachingCacheStatusUpdate-beta.gsk (v4.0.2) macro

Bericht door Mars Express »

Heb het ff snel getest, find&replace UserFlag door MarcoFlag. Bij regel 144 staat deze er dan 2 x "MacroFlag Type=Clear Range=All" dus die ene kan weg.
Lijkt allemaal prima te werken. Aan het eind laat ie de vers toegevoegde caches zien, en de userflags zijn niet veranderd. Zolang je geen andere macro draait kan je op de macroflag filteren om de toegevoegde caches te zien.
Gebruikersavatar
de trije susters
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 mar 2019, 09:30

Re: GlobalcachingCacheStatusUpdate-beta.gsk (v4.0.2) macro

Bericht door de trije susters »

Ziet er goed uit.

Heb 'm zoals boven beschreven aangepast.
Kreeg geen foutmeldingen en de twee test userflags die ik in de database had aangemaakt bleven staan.

Er werden geen nieuwe caches toegevoegd. Dus in hoeverre het daar gaat met Userflags kan ik (nog) niet zien.
Gebruikersavatar
Mars Express
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 feb 2019, 18:42

Re: GlobalcachingCacheStatusUpdate-beta.gsk (v4.0.2) macro

Bericht door Mars Express »

dat ging bij mij ook goed, ik kreeg er 35 nieuwe caches bij.
Gebruikersavatar
de trije susters
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 mar 2019, 09:30

Re: GlobalcachingCacheStatusUpdate-beta.gsk (v4.0.2) macro

Bericht door de trije susters »

dat ging bij mij ook goed, ik kreeg er 35 nieuwe caches bij.

Met userflag?
Gebruikersavatar
Mars Express
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 feb 2019, 18:42

Re: GlobalcachingCacheStatusUpdate-beta.gsk (v4.0.2) macro

Bericht door Mars Express »

Nee de Userflag wordt nu niet meer gebruikt. Dus bij de nieuwe komt er geen userflag bij. De macroflag wordt wel geset bij nieuwe caches. En bestaande userflags worden ook niet meer gewist.
Plaats reactie