gearchiveerde caches (meer specifiek: events)

Beschrijving van je eerste forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mustilief
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2019, 10:47

gearchiveerde caches (meer specifiek: events)

Bericht door mustilief »

Hoi,

ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om uit te vinden of er in een bepaald gebied in het verleden al eens een event is geweest. Het lukt me helaas niet om dat te achterhalen. Ik lees tips over dat je op op deze site kaarten met gearchiveerde caches kunt vinden, maar ik zou niet weten waar en hoe dan. Ook op de site Project-CG kan ik niet vinden wat ik zoek. Iemand een idee ?
Gebruikersavatar
Team Fjordies
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jan 2019, 12:16

Re: gearchiveerde caches (meer specifiek: events)

Bericht door Team Fjordies »

Hallo,

Dat kon denk ik op de oude site. Op dit moment is dat nog niet mogelijk op deze site. Het aanbieden van deze functionaliteit staat nog wel op de planning, maar ik kan helaas niet aangeven wanneer ik daar aan toe kom.
Gebruikersavatar
on4bam
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2019, 12:19

Re: gearchiveerde caches (meer specifiek: events)

Bericht door on4bam »

Ik denk dat ik voor Belgie zowat een volledige database van gearchiveerde cache heb. Jaren terug was er een zip file met reeds gearchiveerde Belgische caches die ik in een GSAK database gezet heb. Sinds toen update ik mijn actieve Belgische database wekelijks en worden gearchiveerde caches naar de archief DB gezet. Natuurlijk kan je zoiets niet retro-actief doen maar misschien is het een idee om iets soortgelijks op te zetten.

Ik denk dat je manueel wel een database kan aanmaken met gearchiveerde caches/events. Mogelijk is er een actieve kern van event bezoekers waarbij je in hun profiel kan gaan kijken naar hun gevonden caches. Als je dan enkel voor events kiest kan je die lijst downloaden en in een database zetten. Als je dan bij de bezoekers van deze events weer gaat kijken naar hun profiel ga je waarschijnlijk al een mooie lijst bij elkaar krijgen.

Je kan al starten met de bezoekers van de 4 events die je zelf bezocht....
Gebruikersavatar
mustilief
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2019, 10:47

Re: gearchiveerde caches (meer specifiek: events)

Bericht door mustilief »

hmmm dank voor deze tip. Is wel een meer omslachtige manier dan waar ik op hoopte , maar nu er blijkbaar (nog ) geen kant en klare oplossing is om deze via de site in kaart te krijgen, ga ik jouw manier misschien nog proberen. Dank voor het meedenken in elk geval, en als er nog anderen zijn die tips hebben, dan hoor ik dat graag :)
Ik heb inmiddels ook via de tool Map Hidden Months in project GC een soort van oplossing gevonden. Als ik daar een profielnaam kies die nog heel weinig caches heeft gevonden (zodat er zoveel mogelijk missende maanden zijn nog) en dan de filters 'archived' en ' cache type Event" gebruik, dan kom ik ook al een heel eind. Nog niet optimaal natuurlijk, en niet helemaal volledig ook misschien, maar het is in elk geval beter dan niets.
Gebruikersavatar
Andre 61
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2019, 07:07

Re: gearchiveerde caches (meer specifiek: events)

Bericht door Andre 61 »

weet iemand hoe ik geocaches die in het archief zitten kan vinden?
Gebruikersavatar
on4bam
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2019, 12:19

Re: gearchiveerde caches (meer specifiek: events)

Bericht door on4bam »

Zoals in bovenstaande posts vermeld werd?
Plaats reactie