Nieuwe App

Beschrijving van je eerste forum.
Gebruikersavatar
Mars Express
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 feb 2019, 18:42

Re: Nieuwe App

Bericht door Mars Express »

eh, ja misschien een beetje vergezocht, maar vak klinkt enigszins als f*ck..
Gebruikersavatar
wolojoli
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mei 2019, 21:47

Re: Nieuwe App

Bericht door wolojoli »

Dus het "bekt" lekker en als er bugs zijn dan bekt het nog beter! Een sterk marketing punt dus.
Gebruikersavatar
on4bam
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2019, 12:19

Re: Nieuwe App

Bericht door on4bam »

Ik verwacht nu wel een "percentje" als je voor GVAK gaat ;-)
Gebruikersavatar
wolojoli
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mei 2019, 21:47

Re: Nieuwe App

Bericht door wolojoli »

Vooralsnog denk ik dat ik voor GDAP ga. Geocaching Desktop Application
Gebruikersavatar
Mars Express
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 feb 2019, 18:42

Re: Nieuwe App

Bericht door Mars Express »

GDAP: :like:
Gebruikersavatar
wolojoli
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mei 2019, 21:47

Re: Nieuwe App

Bericht door wolojoli »

Ik heb net een email naar Groundspeak gestuurd voor nieuw keys voor een eventuele nieuwe app. Even afwachten of ik berhaupt toestemming krijg...
Gebruikersavatar
M.I.Casa
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2019, 07:44

Re: Nieuwe App

Bericht door M.I.Casa »

Gezien de ontwikkelingen met GSAK vind ik het geen slechte gedachte om een nieuwe App te bouwen. Hoewel GSAK nog bijna alles doet wat ik er van verwacht, voelt het toch aan als een App die hoog nodig een flinke update nodig heeft, maar deze niet (meer) krijgt. Alleen al het feit dat GSAK nog nooit een update heeft gekregen naar 64-bit zegt al genoeg.

In mijn optiek zouden we bij een nieuwe App als eerste moeten kijken naar de 'engine' mbt het programma en vooral de database. Sqlite van GSAK is qua performance en betrouwbaarheid ook niet geweldig. Wat ik overigens wel zeer fijn vond, was de mogelijkheid om complete databases te kopiren naar mijn iPhone en daar te gebruiken met iGeoKnife. Binnen 3 minuten stonden 500.000 geocaches op mijn iPhone. Met de huidige apps zoals Cachly en Looking4Cache duurt dat minstens een uur of 2 omdat deze veel gebruikte apps niet overweg kunnen met sqlite databases zonder conversie of het exporteren/importeren met het onmogelijke gpx format.

Ook de interface van GSAK is belabberd en komt niet overeen met look and feel van zowel Windows als MacOs. Ook op dit punt is veel te verbeteren.
Een nieuwe App is in mijn optiek alleen levensvatbaar als deze zowel op Windows als MacOs kan draaien, gebruik maakt van een stabiele database engine en met een goede app op Android en IOS kan samenwerken. Het kopiren van complete databases is dan ook een zeer grote pr.
Gebruikersavatar
wolojoli
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mei 2019, 21:47

Re: Nieuwe App

Bericht door wolojoli »

Een nieuwe app ga ik voorlopig niet zien komen. Sterker nog: Een onenigheid tussen mij en Groundspeak over het wel of niet nodig zijn van een privacy statement heeft erin geresulteerd dar Groundspeak de API keys van GDAK in gaat trekken. In plaats van een App erbij wordt het dus een App minder.
Gebruikersavatar
Mars Express
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 feb 2019, 18:42

Re: Nieuwe App

Bericht door Mars Express »

oh, dat is vet balen!
Gebruikersavatar
Dirmar
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2019, 20:38

Re: Nieuwe App

Bericht door Dirmar »

Dat is inderdaad een ramp.
M.b.t. de privacy verklaring: fundamenteel en echt niets aan te doen??? Keep my fingers crossed!!

NB Weet je op welke termijn??
Plaats reactie