Cache Lengten Nederland

Beschrijving van je eerste forum.
Gebruikersavatar
vanBaarsel
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2019, 16:24

Re: Cache Lengten Nederland

Bericht door vanBaarsel »

Misschien een idee om eens te kijken wie deze macro zou willen gebruiken? In de (bijna) tien jaar dat wij nu bezig zijn hebben we hem nooit gebruikt. Wat doet het ding ook alweer? Hij geeft aan hoe ver het lopen is van het startpunt naar de cache, toch? Is dat niet iets dat ook vaak in de listing terug te vinden is? Of hoort dat niet een beetje bij het onbekende van het geocachen, dat je niet precies weer hoever je moet lopen?

Dus: wie o wie heeft er nog meer behoefte aan deze macro?
Gebruikersavatar
AppieEnJoke
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 feb 2019, 11:19

Re: Cache Lengten Nederland

Bericht door AppieEnJoke »

Goeden Morgen,

Het is meer een hulpmiddeltje voor mensen die slecht ter been zijn. [ zoals ik ]
Ik heb hem wel altijd gebruikt en vond het wel handig.
Dat jij hem niet nodig hebt is fijn voor je , maar ik begrijp je reactie niet.

Groetjes van Appie uit Delft.
Gebruikersavatar
StefandD
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 feb 2019, 23:06

Re: Cache Lengten Nederland

Bericht door StefandD »

Vroeger gebruikte ik die vrijwel altijd, nu nog steeds regelmatig (voor caches van voor april 2019 waar ik wel de waardes van heb), als de macro in de toekomst weer beschikbaar wordt weer vrijwel altijd.
Het is gewoon enorm handig bij het plannen van een dagje multi's en dat doe ik regelmatig.
Gebruikersavatar
Dirmar
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2019, 20:38

Re: Cache Lengten Nederland

Bericht door Dirmar »

Geldt ook voor ons
Gebruikersavatar
Mars Express
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 feb 2019, 18:42

Re: Cache Lengten Nederland

Bericht door Mars Express »

Bij de listing staat hoogstens of het korter dan 1km, langer dan 10km of er tussenin zit. Nu vind ik het verschil tussen 4km en 9km best aanzienlijk (voornamelijk qua tijd) en ik vond het daarom super praktisch dat de de cache-lengten macro er was. Hopelijk komt ie dus terug! goeten Marcel.
Gebruikersavatar
Antiloper
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2019, 14:15

Re: Cache Lengten Nederland

Bericht door Antiloper »

Je hebt gelijk dat de lengte soms of zelfs vaak in de listing staat voor multies. Sterker nog, de lengte werd soms ook uit de listing gehaald, maar meestal werd de cache-eigenaar gevraagd om de info (alleen voor multies).
De reden waarom we de afstand als een aparte waarde bij de cache wilden hebben was vanwege het kunnen filteren op cache afstand (totale afstand parkeerplaats->stash/cache->parkeerplaats, dus niet afstand naar de cache toe).

Wij gebruikten die altijd. We willen een cache doen met een afstand tussen 4km en 6km. Heel simpel, stelt jou filter in op alles wat je wilt EN je stel een filter in op cache-afstand.
Dat is toch veel makkelijker dan alle listings moeten doorlezen om erachter te komen dat de lengte 25km is en dus niet te doen is voor je. Of dat je helemaal niet weet wat de lengte is en het dus niet aandurft.
Gebruikersavatar
Team Fjordies
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jan 2019, 12:16

Re: Cache Lengten Nederland

Bericht door Team Fjordies »

Wij gebruikten deze functie ook best vaak. Eigenlijk had het vanuit geocaching.com een verplicht veld moeten zijn volgens mij, maar daar ga ik niet over ;)

Het lijkt er misschien niet op, maar deze optie staat erg hoog op mijn todo lijst voor globalcaching. Het technische deel van het bijhouden van wandelafstanden valt wel mee, maar ik moet eromheen nog wat zaken aanpassen, die wat meer tijd vragen.
Gebruikersavatar
met218
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:07

Re: Cache Lengten Nederland

Bericht door met218 »

Toevallig had ik deze functie vandaag ook nodig.
Gebruikersavatar
Team Fjordies
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jan 2019, 12:16

Re: Cache Lengten Nederland

Bericht door Team Fjordies »

Het is misschien niet te geloven maar ik ben een heel eind op weg om deze macro weer werkend te krijgen. Op mijn testomgeving zijn wandelafstanden bij de geocaches te zien, en is het mogelijk om wijzigingen door te geven via de site.
De eerste vernieuwde versie van de macro werkt ook bij mij. In de macro zitten een groot aantal extra filters, waarvan ik benieuwd ben of die gebruikt worden en nog ondersteund moeten worden. Met name de volgende twee:

- keuze tussen alleen actieve rij bijwerken, het filter of de hele database
- alleen geocaches bijwerken met een wandelafstand tussen twee in te voeren waarden

Zijn deze opties nodig? Het bijwerken zal sowieso een heel stuk sneller worden dan voorheen (seconden in plaats van minuten).
Gebruikersavatar
AppieEnJoke
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 feb 2019, 11:19

Re: Cache Lengten Nederland

Bericht door AppieEnJoke »

Super, ben trots op je.
Ben benieuwd wanneer we hem weer kunnen gebruiken.
Vast bedankt.

Groetjes van Appie uit Delft.
Plaats reactie